Bezpieczne jedzenie: bakterie, biotechnologia i bioterroryzm

Bezpieczeństwo żywności jest polityczne . Tak twierdzi tytuł wstępu do książki Marion Nestle Bezpieczne jedzenie, a to stwierdzenie jest mocno potwierdzone na następnych stronach. W swojej pouczającej monografii Nestle ujawnia polityczne działania systemu, który rzekomo gwarantuje bezpieczeństwo naszej żywności. Działanie tego systemu jest dla wielu nieznane, ale dobrze zbadane i starannie udokumentowane argumenty Nestle przekonują mnie, że temat ten powinien dotyczyć każdego, kto je. Większość Amerykanów uważa, że Stany Zjednoczone mają najbezpieczniejsze dostawy żywności na świecie. Ale czy to jest uzasadnione. Czy opinia publiczna wie, co rząd robi i czego nie robi w sprawie kontroli żywności. Ilu ludzi wierzy, że ich polędwica została przetestowana pod kątem Escherichia coli O157: H7, ich kurczaka na campylobacter i ich wędlin na listerię. Ilu wie, czy ich skorupki taco są zrobione z transgenicznej kukurydzy. Czy ludzie zakładają, że etykieta pakietu odzwierciedla te informacje. A co najważniejsze, czy wiedzą, kto decyduje o tym, co robi się, aby zapewnić bezpieczeństwo żywności i dlaczego.
Odpowiedzi na te pytania są zaskakująco przewidywalne, gdy weźmiemy pod uwagę funkcjonowanie innych systemów regulacyjnych w naszym społeczeństwie. W bezpiecznej żywności uczymy się producentów żywności, którzy stawiają interesy akcjonariuszy ponad interesami społeczeństwa, bizantyjskimi agencjami rządowymi, które pracują na różnych celach, przepływem personelu między rządem a przemysłem, który myli cele strażnika z celami obserwowałam i spektrum grup obywatelskich, które angażują się w działania od odpowiedzialnego poparcia społecznego po uliczną teatralność i biovandalizm . Zasadniczo wszystkie kłopotliwe problemy kompleksu militarno-przemysłowego przejawiają się również w naszym systemie produkcji żywności .
Bezpieczna żywność odnosi się do wszystkich tych elementów w dwóch głównych sekcjach i wniosku, który w przybliżeniu odpowiada trzem literom B w podtytule książki. Część pierwsza Opieranie się na bezpieczeństwie żywności obejmuje konto agencji rządowych zajmujących się bezpieczeństwem żywności – jest ich nie mniej niż 12 – i ich czasami niewytłumaczalne obowiązki regulacyjne. Na przykład czytelnik dowiaduje się, że Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) nadzoruje produkcję hot dogów w cieście, podczas gdy FDA (Food and Drug Administration) reguluje hot dogi w rolkach. Bulion wołowy i odwodniona zupa z kurczaka są regulowane przez USDA, ale bulion z kurczaka i odwodniona zupa z wołowiny są regulowane przez FDA.
Po tym spojrzeniu na regulacyjną stronę procesu, Nestle rozważa historyczną odporność producentów żywności na regulacje. Od 1906 r. Jedną z funkcji inspektorów mięsnych USDA było wykluczanie chorych zwierząt z zaopatrzenia w żywność. Sugestia ponownego ukierunkowania nadzoru na określone patogeny poprzez wprowadzenie systemów analizy zagrożeń i krytycznego punktu kontroli (HACCP) w krytycznych punktach produkcji żywności była wielokrotnie odkładana przez działania polityczne i prawne od wczesnych lat 80-tych. Na przykład od 1971 r. Do połowy lat 90. przemysł mięsny przekonywał z powodzeniem, że patogeny przenoszone przez żywność, takie jak E. coli O157: H7, są nieodłącznymi składnikami surowego mięsa, a zatem nie są substancjami zanieczyszczającymi , które podlegają przepisom.
Druga część książki opisuje wysiłki firm biotechnologicznych w zakresie wprowadzania genetycznie zmodyfikowanej żywności do gospodarstwa i do zaopatrzenia w żywność
[patrz też: otręby ryżowe, logopedia łódź, ministerstwo zdrowia logo ]
[podobne: obst oborniki, peroksydaza glutationowa, larmed kraków ]